Vandaag heb ik een tweetal nieuwe blokjes op WordPress Startpagina geplaatst; Theme Frameworks en eCommerce Plugins. Ik denk dat de nieuwe links een waardevolle toevoeging zijn voor mijn pagina. Theme Frameworks zijn WordPress themes die een extra laag functionaliteit verschaffen voor het op maat maken van je WordPress weblog theme. Carrington is een voorbeeld van een heel uitgebreid theme framework en Sandbox is juist heel minimalistisch gemaakt. Voor de ervaren WordPress gebruikers zijn de theme frameworks een heel goed startpunt voor het maken van een eigen WordPress theme.

Hoewel er al tijden plugins bestaan waarmee je van WordPress een webwinkel kunt maken, wordt van deze mogelijkheid nog niet veel gebruik gemaakt. In Nederland komt dat waarschijnlijk omdat voor de populaire online betaalmogelijkheid iDeal tot nu toe geen geschikte plugin bestond. Ik heb een heel goede iDeal module gevonden voor de WP-ecommerce plugin waarmee ik zelf een online shop ga maken, ik hou jullie op de hoogte!

Ik ontvang graag meer interessante WordPress gerelateerde links via het contactformulier!