Wordpress installeren en ermee aan de slag!

  • Esther

    Hallo allemaal!

    Voor een nieuwe reiswebsite: domeinnaam en hosting al geregeld… maar het ontwerpen is lastig!

    Ik wil graag voor mijn nieuwe site wordpress als CMS gebruiken, maar weet niet hoe ik dit op mijn server moet installeren en hoe ik er vervolgens mee aan de slag kan.

    Heeft iemand een halfuurtje de tijd om mij te helpen?

    Alvast ontzettend bedankt.

    Esther.

  • Elsbeth

    Tja, hoewel WordPress een van de meest gebruiksvriendelijke cms systemen is, moet je voor het installeren in ieder geval weten hoe je met ftp bestanden kunt uploaden en hoe je in je hosting control panel een database aanmaakt.

    Ik denk dat iedereen die dit wel eens heeft gedaan dit uiteindelijk erg makkelijk vindt. Maar ik weet wel zeker dat al die mensen er veel langer dan een half uurtje over hebben gedaan om dit te leren. Als je het leuk vind zou ik zeggen, zoek eens rond naar wat tutorials (op wordpress.startpagina.nl zie ik er best wat goede tussen staan, zelfs Nederlandstalig) en ga dan eens een beetje experimenteren. Maar bedenk je wel dat het eerder weken dan dagen duurt voordat je echt goed weet wat je doet. Vragen of iemand anders het in een half uurtje kan uit leggen is eigenlijk een beetje een belediging voor hun kennis en de tijd die ze hebben geinvesteerd om zich dit eigen te maken :)

    Als je liever blogt en je niet druk wil maken om de techniek, dan raad ik je aan een professional te vragen de boel voor je op te zetten. Overigens kost het goed opzetten van WordPress, dus inclusief de juiste plugins, het opzetten van een (Google) Analytics account en wat basic SEO tweaks veel meer tijd dan een half uurtje.

    Op WordPress Startpagina staat linksonderaan een blokje met WordPress Dienstverleners. Ik denk dat je daar best wel een goede en niet al te dure hulp bij kunt vinden. Zelf sta ik er overigens niet tussen ;)