Paar vraagjes voordat ik het (weer) ga gebruiken

  • Linda

    Hallo allen,

    Ik heb een (hele) tijd geleden wordpress gebruikt voor mijn website. Gevolg… de botjes vlogen me om m'n oren en ik zat met een vet hoge rekening van mijn i-net provider omdat er zo veel verkeer kwam dat ik bijna hun server had verkracht. Niet goed dus.

    Nu ben ik over gestapt naar Movable Type maar halleluja… dat is nog nie makkelijk. Met pijn en heel veel moeite is het me gelukt om ieder geval de basics erop te krijgen. Ook niet zo'n goed plan dus.

    Nu toch aan het twijfelen om weer terug te gaan naar wordpress… maar… nu mijn vragen:

    Zijn er layouts die volledig NL talig zijn? Zodat als mijn oma op mijn site komt ze ook nog begrijpt waar het over gaat?

    Is het standaard dat mensen een reactie achter kunnen laten of hebben sommige layouts die functie niet?

    Kunnen mensen voordat ze een reactie achterlaten ook iets van een code intypen om de botjes met al hun spam tegen te gaan?

    Of beter nog is er een inlog functie?

    En dan de laatste vraag: Als mensen een reactie achterlaten is er dan een optie zodat ze een notificatie ontvangen als iemand heeft gereageerd?

    Dit zijn mijn belangrijkste vragen voor ik dat andere eraf knal aangezien me dat onwijs veel moeite heeft gekost.

    Bedankt alvast voor de reacties!

    Linda

  • tommy

    Hallo Linda,

    Wordpress kan al je wensen vervullen (tenminste de wensen uit je vraag).

    Zijn er layouts die volledig NL talig zijn?

    Om te beginnen installeer je het beste de NL-talige versie van Wordpress. Daarnaast zijn er veel NL-talige themes. Google maar eens op “wordpress nederlandse themes” (zonder de aanhalingstekens) en dan vind je zo een aantal sites die NL-themes aanbieden.

    Is het standaard dat mensen een reactie achter kunnen laten of hebben sommige layouts die functie niet?

    Je kunt de reactiemogelijkheid binnen Wordpress aan- en uitzetten. Dit kan voor alle berichten tesamen of voor 1 enkel bericht tegelijk.

    Kunnen mensen voordat ze een reactie achterlaten ook iets van een code intypen om de botjes met al hun spam tegen te gaan?

    Ja, dit is te regelen met diverse plugins. Log in op je eigen wordpress-site; ga naar de rubriek plugins en zoek op CAPTCHA (dat is de term voor het intypen van een code). Je krijgt een lijst met plugins te zien die CAPTCHA kunnen toevoegen en kiest de plugin die het beste voldoet aan je wensen.

    Wordpress heeft verder ook een aantal andere maatregelen tegen het plaatsen van spam-reacties.

    Of beter nog is er een inlog functie?

    Er is ook een inlogfunctie. Je kunt het geven van reacties ook beperken aan personen die zijn ingelogd op je site.

    En dan de laatste vraag: Als mensen een reactie achterlaten is er dan een optie zodat ze een notificatie ontvangen als iemand heeft gereageerd?

    Ja; ook dit is te regelen. Bijvoorbeeld met een plugin.